Fizik (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimFizik (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Serbülent YILDIRIM
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıLisans üstü düzeyde temel fizik bilgisini tamamlayan ve dünyada kabul edilen kaynakların takip edildiği ölçüde temel fizik bilgisi verilir. Öğrencilerin tez çalışmalarını destekleyecek araştırma ufuklarını genişletecek bilgi ve yeteneklerini artıracak seçmeli dersler açılır. Araştırma için gerekli laboratuvar, bilgisayar ve mazleme ihtiyaçları kurum içi ve kurum dışı proje olanaklarıyla sağlanır.
Mezunların Mesleki ProfilleriFizik lisansüstü mezunları çoğunlukla doktora programına devam ederler. Dolayısıyla akademik çalışma hayatı bir istihtam olanağıdır. Doktora çalışmalarında ulusal akademiler yanı sıra uluslararası üniversite ve araştırma merkezlerindeki olanaklarıda değerlendirebilirler. Yüksek lisans çalışmaları paralelinde TÜBİTAK, Türkiye Atom Enerjisi Kurumu, üniversitelerin araştırma merkezleri ve merkezi laboratuvarları, MEB.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepeg

 

 

       

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

    

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Alanındaki yeni çalışmaları değişik kanallar üstünden takip eder. Her türlü iletişim araçlarını kullanır. İngilizce dilinde her türlü iletişimi kolayca kurar (eğer eksikliği varsa en kısa sürede giderir).
2-Çalışmalarında bağımsız ve özgür olur, sorumluluk içinde gerektiğinde riskler alır.
3-Fizik biliminin belirli bir alanında uzmanlaşmaya karar verir. Seçtiği alanla ilgili gerekli uzmanlaşma bilgilerini ve uygulamaları edinir.
4-Gerekli durumlarda uzmanlaşma alanını bilgi ve uygulamada disiplinler arası boyuta taşır.
5-Her ortamda çevreye, canlılara, doğaya ve insana saygıyı merkezine alır. Araştırmada, veride, istatistik çalışmalarında ve yazımda etik ilkelerden ayrılmaz.
6-Toplu çalışma ortamında iş birliği yapar, sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. Gerektiğinde disiplinler arası çalışmalara girer.
7-Tüm çalışmalarında eleştirel ve sorgulayıcı yaklaşımı sürdürür.
8-Uzmanlaşma alanında seçtiği problemin çözümü için sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. Gerektiğinde disiplinler arası çalışmalar yapar.

Müfredat

Fizik (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 Güz Dönemi Fizik Seçmeli Dersler() 45
LÜ-FZK-28 Çok Parçacık Fiziği 3 0 5
LÜ-FZK-03 Fizikte Matematiksel Yöntemler I 3 0 5
LÜ-FZK-22 Genel Görelilik Kuramı 3 0 5
LÜ-FZK-05 İleri Kuantum Mekaniği I 3 0 5
LÜ-FZK-32 İstatistiksel Mekanik 3 0 5
LÜ-FZK-26 Klasik Elektrodinamik II 3 0 5
LÜ-FZK-13 Manyetizma 3 0 5
LÜ-FZK-09 Yarı İletkenler Fiziği I 3 0 5
LÜ-FZK-10 Yarı İletkenler Fiziği II 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2024-2025 Bahar Dönemi Fizik Seçmeli Dersler() 45
LÜ-FZK-18 Fizikte Sayısal Yöntemler 3 0 5
LÜ-FZK-07 İleri Katıhal Fiziği I 3 0 5
LÜ-FZK-11 İnce Film Fiziği I 3 0 5
LÜ-FZK-32 İstatistiksel Mekanik 3 0 5
LÜ-FZK-04 Klasik Elektrodinamik 3 0 5
LÜ-FZK-26 Klasik Elektrodinamik II 3 0 5
LÜ-FZK-06 Klasik Mekanik 3 0 5
LÜ-FZK-09 Yarı İletkenler Fiziği I 3 0 5
LÜ-FZK-33 Yoğunluk Fonksiyonel Kuramı 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
21111311
21111311
21111311
21111311
21111311
21111311
21111311
21111311
21111311
21111311
LÜ-FZK-28 Çok Parçacık Fiziği
#
32544345
32544345
32544345
32544345
32544345
32544345
LÜ-FZK-03 Fizikte Matematiksel Yöntemler I
#
22322124
22322124
22322124
22322124
22322124
22322124
22322124
22322124
22322124
22322124
22322124
LÜ-FZK-22 Genel Görelilik Kuramı
#
22424245
22424245
22424245
22424245
LÜ-FZK-05 İleri Kuantum Mekaniği I
#
13421115
24532115
24532115
13421115
LÜ-FZK-32 İstatistiksel Mekanik
#
22445325
22445325
22445325
22445325
22445325
LÜ-FZK-26 Klasik Elektrodinamik II
#
21212224
21212224
21212224
LÜ-FZK-13 Manyetizma
#
21532234
21532234
21532234
21532234
21532234
21532234
LÜ-FZK-09 Yarı İletkenler Fiziği I
#
33542334
33542334
33542334
33542334
33542334
33542334
33542334
33542334
33542334
33542334
33542334
LÜ-FZK-10 Yarı İletkenler Fiziği II
#
31331123
31331123
31331123
31331123
31331123
31331123
31331123
31331123
31331123
31331123
31331123
LÜ TEZ TEZ
#
13421115
24532115
24532115
13421115